CONFERÈNCIA "Problemàtiques actuals a l'escola. Els pares i els mestres davant la desautorització generalitzada'


És notòria l'aparició en la nostra època de nous fenòmens que observam en allò que anomenam el camp de l'Educació i, especialment, en l'espai comú de l'escola: des dels professors, en la responsabilitat de respondre a la caiguda de l'autoritat; i en els alumnes amb una simptomatologia inèdita.

La proposta és propiciar un espai orientat a totes les persones vinculades al món de l'Educació, la Psicologia i la Pedagogia, per reflexionar i abordar la problemàtica actual que té com a marc l'aula i l'escola i que, sens dubte, involucra a diversos actors, fonamentalment al nin/a i al seu patiment, més enllà de diagnòstics i trastorns amb els quals se'ls anomena, i als mestres, que reben aquests nous símptomes.

Quin lloc ocupen els pares i el professorat davant la caiguda de l'autoritat? Què deleguen els pares en el professorat? Quin estatut és pertinent concedir-li als diagnòstics de TDHA i assetjament escolar (bullying)? Com concebre i tractar el malestar de l'alumnat?

Amb les ponents Betina Ganim, Psicòloga general sanitària (col·l. B-02215)); llicenciada en Psicologia per la UNLP, Argentina (2003); homologació títol a l'espanyol per la UNED; psicoanalista a Palma; ex-ajudant de Càtedra de Psicologia Clínica a la UNLP; sòcia de la Seu Barcelona a l'ELP-Catalunya; i col·laboradora a Radio Lacan (ràdio de l'Associació Mundial de Psicoanàlisi); i Mónica Unterberger, llicenciada en Psicologia per la Universitat de Buenos Aires (1970); psicoanalista a Madrid; ex-docent de la UBA; escriptora, amb múltiples publicacions; analista membre de l'Escuela de Orientación Lacaniana; membre de l'ELP i de l'AMP (Associació Mundial de Psicoanàlisi); docent del Nuevo Centro de Estudios de Psicoanálisis (NUCEP); membre del Espacio madrileño de psicoanálisis con niños; i secretaria acadèmica del NUCEP. Presentat per Marta Huertas Vecina, Vocal de Psicologia Educativa del COPIB.