La conferència, a càrrec de
- Evolució històrica, fent un breu recorregut des del seu inici, a partir de la Primera i Segona guerra mundial, fins a arribar a la formació del primer grup d'atenció psicològica en emergències a la comunitat de Madrid el 1997 i a continuació a les Illes Balears el
- Concepte i naturalesa de l'emergència, diferents escenaris i diferents equips d'intervenció, gestió d'una emergència pels organismes competents i la integració del psicòleg, com a intervinent qualificat i capacitat en el tractament de les diferents respostes de la conducta humana davant una situació de crisi o emergència, tant en les petites intervencions com en les grans catàstrofes i una especial atenció a la nova situació d'emergència psicosocial.
- Futur de la psicologia d'emergències, desenvolupament de programes de prevenció i formació per a la població en general i formació continuada per al professional de l'emergència, una major participació del psicòleg en els diferents equips d'emergència, gestió dels diferents riscs laborals i major pes de la psicologia positiva, basada en el model de vulnerabilitat i resiliència.
L'acte, que va ser presentat pel degà del COPIB,