L’11 de març passat es va celebrar al COPIB, el Curs “PRIMERS AUXILIS PSICOLÒGICS” impartit pel psicòleg especialista en Psicologia Clínica i membre del Grup d’Intervenció Psicològica en Emergències i Catàstrofes (GIPEC), Sr. Luis Conrado Zaforteza.
El Curs va aportar una visió teòrica-pràctica de les estratègies, habilitats i actituds d’intervenció en crisi i emergències; l’afrontament i gestió de les emocions i vivències que s’experiencien en una situació d’emergència o incident crític, amb l’objectiu de facilitar que les persones afectades puguin tornar a l’equilibri psicològic i emocional.
Es varen tractar els principis generals de la intervenció immediata en una crisi o emergència, els aspectes psicològics que hi intervenen i la simptomatologia de la persona que pateix, les estratègies i recursos per facilitar la comunicació i ventilació emocional amb les víctimes amb la finalitat que la persona pugui restablir el control dels seus sentiments, enfrontar i acceptar la realitat, i el contacte amb la situació.
 |
 |