El COPIB assisteix a la primera reunió del GEPIB de 2019

El COPIB assisteix a la primera reunió del GEPIB de 2019

El passat 25 de gener es dugué a terme al Centre Flassaders de Palma la primera reunió del 2019 del GEPIB (Grup d’Estudis sobre Prostitució a les Illes Balears) en les que hi participaren les diferents entitats que componen aquest grup entre les quals també està el COPIB.

A la trobada, hi assistí Ana Maria Madrid, vocal d’Igualtat i Gènere del COPIB.

Durant la reunió es va fer una breu anàlisis per valorar quins canvis s’han produït en matèria de prostitució en els darrers anys (prostitució deslocalitzada, relació amb la pornografia, tràfic de blanques ( trata de blancas), prostitució i salut, els prostituïdors, quasi-prostitució, marc legal...), i també es varen començar a traçar les línies de treball que se seguiran els propers mesos, entre les quals hi destaquen:

  • -la posada en marxa de mesures específiques del Pla Autonòmic sobre tràfic de blanques (reforç econòmic en línies com la formació, la investigació, la intervenció amb persones que exerceixen la prostitució…)
  • -la proposta de disseny de formacions en temàtica de prostitució i tràfic de dones i nines i
  • -la preparació d'un document amb els compromisos polítics que des del grup es demanda que siguin inclosos als programes electorals per a la propera legislatura a les Illes Balears.

La reunió es tancà amb el compromís per part de totes les entitats de seguir treballant internament els objectius proposats fins la propera trobada.