El COPIB es reuneix amb representants de les principals institucions de les Illes per a presentar el projecte de les XI Jornades Nacionals de Violència contra la Dona

El COPIB es reuneix amb representants de les principals institucions de les Illes per a presentar el projecte de les XI Jornades Nacionals de Violència contra la Dona

Representants de la Junta de Govern del COPIB han iniciat una ronda de contactes amb les principals institucions de les Illes per a presentar el projecte de les XI Jornades Nacionals de Violència contra la Dona, que la institució col·legial organitzarà a Palma, el mes de novembre, sota el títol ‘Dones en situació d'especial vulnerabilitat: immigració, diversitat funcional, gent gran, prostitució i tràfic de dones, diversitat sexual, addiccions i salut mental’. La candidatura del COPIB va resultar triada el mes passat d‘octubre pel Consell General de Psicologia d'Espanya, entre les quatre propostes que optaven a organitzar aquest any l'esdeveniment de primer nivell.

L'audiència amb la presidenta del Govern de les Illes Balears, Francina Armengol, inaugurava el passat 11 de març la sèrie de reunions informatives que el COPIB té previst celebrar durant les pròximes setmanes i que també ha duit ja als seus representants a mantenir trobades amb la delegada del Govern a les Illes Balears, Rosario Sánchez Grau; amb la directora de l’Institut Balear de la Dona, Rosa Cursach; amb el degà de la Facultat de Psicologia, Jordi Pich, i amb la directora insular d'Igualtat del Consell de Mallorca, Nina Parrón. El pròxim 25 de març està previst també celebrar una reunió amb el batle de Palma, Antoni Noguera.

En l'audiència mantinguda amb la màxima responsable de l'Executiu autonòmic, la vicedegana del COPIB, María José Martínez, la vocal de la Psicologia d'Igualtat i Gènere, Ana María Madrid, i María de Diego, membre del comitè organitzador de les Jornades, varen explicar a la presidenta els objectius de la trobada, que persegueix centrar l'anàlisi i la reflexió en les característiques, dificultats i vulnerabilitats amb les quals es troben les dones que per les seves especials condicions pertanyen a col·lectius vulnerables en relació a la violència de gènere. En aquest sentit, Madrid va matisar que a mesura que s'aprofundeix en l'estudi i coneixement dels engranatges que impulsen i sostenen la violència de gènere en la nostra societat, el problema es revela més complex. “Es tracta d'un problema greu que copeja a la dona sense importar el seu origen i condició social, però ara observam també que els danys i efectes que comporta aquesta situació adquireixen una altra dimensió quan parlam de dones en situació d'especial vulnerabilitat, col·lectius les particularitats dels quals converteixen a aquestes dones en objecte de doble i fins i tot triple discriminació, multiplicant exponencialment les possibilitats de ser víctimes de violència: immigrants, prostitutes…”, va assegurar.

El Govern de les Illes és una de les institucions que va avalar la candidatura del COPIB per a organitzar la trobada promoguda pel Consell General de Psicologia d'Espanya i Francina Armengol va tornar a traslladar el seu suport i el compromís de col·laboració de la institució a la qual representa per a contribuir a l'èxit de l'esdeveniment.

Amb l'organització d'aquestes jornades, el COPIB pretén fer un pas més en el seu compromís amb la lluita contra la violència de gènere, la defensa de la igualtat, la inclusió, l’erradicació de l'estigma i la discriminació. Es tracta d'un projecte transversal i, per aquest motiu, “és important i necessari que s'involucrin tots els estaments implicats en l'abordatge de la violència de gènere per a impulsar accions específiques que permetin erradicar la bretxa de la discriminació i l'estigma que pateixen els col·lectius de dones més vulnerables i, de manera general, per a superar aquesta xacra social”.

El degà del COPIB, Javier Torres, que també participa de manera activa en aquestes trobades, va assenyalar a la sortida de les seves reunions amb el degà de la Facultat de Psicologia, Jordi Pich, amb la directora de l’IBD, Rosa Cursach, i amb la directora insular d'Igualtat, Nina Parrón, que “el compromís del Col·legi i de les Illes Balears en la lluita contra la violència de gènere, la defensa de la igualtat i l’erradicació de l'estigma i la discriminació és ferma tal com hem pogut comprovar en aquestes reunions i justifica que la nostra comunitat autònoma aculli les XI Jornades Nacionals contra la Violència de Gènere”.

El degà es mostra convençut que l'esdeveniment de caràcter nacional constitueix un marc idoni per a fer partícips a tots els agents involucrats en la lluita contra la violència de gènere i a la ciutadania en general de tot el que pot aportar el col·lectiu professional de la Psicologia als processos de prevenció, detecció i ajuda a les víctimes de la violència, amb especial atenció als col·lectius vulnerables. “El nostre desig és que les jornades afavoreixin un fòrum de debat multisectorial per a anàlisi, l'estudi i la reflexió, així com un espai per a la recerca i el desenvolupament d'idees que permetin posar a la disposició de les víctimes i del seu entorn recursos específics d'ajuda integral psicològica que els permetin recuperar la seva autonomia i el control de les seves vides”, va afirmar. “Com a representants del col·lectiu professional de Psicologia, el nostre repte és també donar visibilitat al nostre treball, consolidar la nostra posició i ampliar la nostra xarxa de col·laboracions per a perseverar en la recerca de solucions a aquest problema i per a garantir l'assistència personalitzada psicològica adequada a qualsevol dona immersa en una situació de violència de gènere”, va concloure.