El Col·legi Oficial de Psicologia de les Illes Balears (COPIB) ha sol·licitat al Govern de les Illes Balears una participació activa del col·lectiu en el futur Observatori d'Igualtat que l'Executiu autonòmic preveu crear en el marc de la Llei d'Igualtat aprovada divendres passat en Consell de Govern. La petició, que han traslladat representants de la junta de govern de la institució col·legial a la directora de l‘Institut Balear de la Dona, Rosa Cursach, respon a l'interès del COPIB de contribuir amb la seva experiència als objectius de l'organisme aportant idees, estudis i redactant propostes que permetin cohesionar les forces i nodrir-se dels coneixements de tots els organisme i associacions que treballen per la Igualtat i contra la violència masclista des de diferents àmbits de la societat. La directora de l’Institut Balear de la Dona s'ha mostrat favorable a l'oferiment i valora la incorporació del COPIB en un òrgan en el qual Cursach defensa la presència de tots els col·legis i organismes que treballen de manera directa per la igualtat i en la prevenció i l'atenció de les víctimes de la violència de gènere per garantir una resposta transversal a dues qüestions prioritàries per a l'Executiu balear. El degà del COPIB, Javier Torres, i la responsable de la vocalia d'Igualtat, Ana Maria Madrid, han traslladat formalment la petició d'ingrés en l'Observatori d'Igualtat durant la trobada que han mantingut amb la directora de l’Institut Balear de la Dona, Rosa Cursach, per establir noves vies de col·laboració entre ambdues institucions que permetin afavorir, reforçar i garantir una millor assistència psicològica a víctimes de violència masclista tant des de l'àmbit de l'Administració com des de l'assistència que pugui dur a terme el professional de la Psicologia en el desenvolupament independent de la seva professió. En aquesta línia, Cursach s'ha mostrat disposada a propiciar una relació més fluïda amb el COPIB cooperant en temes formatius dirigits als professionals de la Psicologia amb perspectiva de gènere. Així mateix, la directora de l’Institut Balear de la Dona ha apostat per millorar els canals de comunicació i intercanvi d'informació en benefici d'una millor atenció integral a la dona facilitant un coneixement més profund de l’Institut Balear de la Dona i de les seves xarxes de servei als professionals de la Psicologia perquè disposin de tota la informació sobre els recursos de l'organisme autonòmic i puguin fer una correcta derivació en l'exercici independent de la seva professió. En la trobada, que s'ha desenvolupat en un clima de total sintonia, ambdues institucions han coincidit també en la necessitat de reforçar i acompanyar les actuals polítiques de protecció i atenció psicològica a les víctimes de violència masclista amb més mesures de prevenció. El COPIB ha ofert el seu total suport i col·laboració a les iniciatives que l’Institut Balear de la Dona pugui engegar en aquest sentit. L'obligatorietat de col·legiació de tots els professionals de la Psicologia que treballen en l'Administració pública en compliment de la normativa ha estat un altre dels temes que s'han tractat en la reunió.