Els passats 1 i 9 de desembre de 2015, membres del GIPEC IB Mallorca varen visitar el Centre d'Emergències de l’112. Un Centre que compta amb la més avançada tecnologia en comunicacions. El grup va ser rebut pel director de l’112, Vicente Soria, també psicòleg de professió, motiu pel qual va sintonitzar molt bé amb tots els integrants. El grup del COPIB va passar directament a la sala de conferències, on es va projectar un vídeo informatiu de totes les gestions que es realitzen tant al centre com en la intervenció en emergències. L'explicació va ser a càrrec de Rocío, cap de Sala i de la directora, Patricia de la Rosa, durant aproximadament una hora de durada. Abans de finalitzar la sessió informativa, va accedir a la sala de conferències, el director general d'Emergències, Pere Perelló, acompanyat d'un tècnic d'operacions i de Vicente Soria, els quals varen aprofitar la visita per conèixer el grup i canviar impressions.
Especialment, el Sr. Perelló va preguntar sobre les funcions dels professionals de la Psicologia i se li va informar que en ocasions quedaven alguns casos sense atendre perquè no se sol·licitava la presència del psicòleg o psicòloga, de la qual cosa va prendre nota i es va comprometre a revisar aquest tipus d'incidències. Així mateix, se li va proposar i va suggerir que en cas d'accidents múltiples i grans catàstrofes, seria convenient la presència d'un psicòleg a la sala d'operacions per col·laborar i decidir l'atenció psicològica necessària que es pugui requerir. També se li va proposar més proximitat entre els tècnics d'operacions i el GIPEC, especialment la participació en simulacres, la qual cosa li va semblar una bona iniciativa, dirigint-se al director Vicente Soria per dir-li "que consti en acta" i estudiar-ho en la propera reunió. Així mateix, per la seva pròpia iniciativa, va acordar que es preparàs un programa de xerrades sobre el treball que realitza l’112, a fi que aquestes fossin impartides en el Col·legi Oficial de Psicologia de les Illes Balears (COPIB).
Finalment, es va parlar del servei que presta la Conselleria de Serveis Socials, "Suport i intervenció psicològica post-emergència", com un servei més a oferir als afectats per una emergències i, en aquest context, va sorgir la idea de tornar al model original del seguiment per part del COPIB. En definitiva, va haver-hi molt bona voluntat per a una col·laboració més estreta si cap en tot el concernent a la intervenció dels professionals de la psicologia en emergències.

