Posada en marxa d’entrevistes orientatives presencials sobre mediació familiar als jutjats de Maó i Ciutadella de Menorca

Posada en marxa d’entrevistes orientatives presencials sobre mediació familiar als jutjats de Maó i Ciutadella de Menorca

La Direcció General de Menors i Família va iniciar el novembre de 2017, en col·laboració amb els Jutjats de Primera Instància (família) de Palma i de Inca, entrevistes informatives presencials a les instal·lacions judicials per a les parelles derivades pel propi jutjat.

En el poc temps que du en marxa aquesta col·laboració, s’ha constatat un important increment de les mediacions intrajudicials als respectius jutjats, la qual cosa sembla iniciar la necessitat de que puguin gaudir-ne també a totes les illes.

Actualment està en tramitació l’inici d’aquest tipus d’intervenció als jutjats de Maó i Ciutadella, i per això és necessari augmentar el nombre de persones mediadores a Menorca que vulguin participar en aquesta experiència.

L’objectiu d’aquest serveis, entre d’altres, és poder arribar a realitzar sessions informatives i orientatives presencials dins dependències judicials, a les famílies derivades pels jutjats de Maó i Ciutadella, per tal de motivar i estimular l’interès dels assistents per solucionar els desacords derivats del conflicte mitjançant un procés de mediació. Actualment, a Menorca hi ha organitzat un torn de dues persones mediadores que resulta insuficient per iniciar la experiència.

Els requisits per a participar són: - Estar inscrit al Registre de Mediadors i Centres de Mediació de les Illes Balears. - Estar d’alta en el Cens d’empresaris, Professionals i Retenidors. - No haver estat inhabilitat per a l’exercici de la professió per resolució judicial ferma i no estar complint una sanció de la Comissió Deontològica. - Tenir subscrita una pòlissa d’assegurança per responsabilitat civil professional, la qual s’acreditarà mitjançant pagament del darrer rebut de l’any en curs. - Acreditar, mitjançant un certificat negatiu del Registre Central de Delinqüents Sexuals, no haver estat condemnant per sentència judicial ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, que inclogui l’agressió i l’abús sexual, l’assetjament sexual, l’exhibicionisme i provocació sexual, prostitució i explotació sexual i corrupció de menors així com la tracta d’ésser humans. Per a qualsevol informació, dubte o inscripció, podeu contactar amb el Servei de Famílies de la Direcció General de Menors i Família, a mediaciofamiliar@dgmenors.caib.es als telèfons 971171155 o 619665575, o a la seu de la Direcció General, al carrer Sant Joan de la Salle, 4b baixos, 07003 Palma.