Amb motiu de la presentació el passat mes de febrer de l'esborrany del “Protocol de prevenció, detecció i intervenció de l'assetjament escolar a les Illes Balears” per part de la Conselleria d'Educació, el passat 1 d'abril es va celebrar una reunió entre l'Institut per a la Convivència i l'èxit escolar (Convivèxit), l'Oficina de Defensa de Drets del Menor i el COPIB, a la qual hi varen assistir:
- Javier Torres, degà del COPIB
- Joan Antoni Sancho, membre de la Junta de Govern del COPIB
- Marta Huertas, vocal de Psicologia Educativa
- Marta Escoda, directora de l’Institut per a la convivència i l’èxit escolar
- Maribel Pocoví, assessora docent de l’Institut per a la convivència i l’èxit escolar
- Joan Marc Tur, director de l’Oficina de defensa de drets del menor.
Es va fer una presentació d'aquest Protocol que, segons se'ns va informar, ja apareix i pot ser consultat al web de la Conselleria com a esborrany, després d'haver rebut assessorament i haver estat valorat per diferents Institucions i entitats. Se'ns comunicà que aquest protocol serà dut a terme per part de la “Comissió de Convivència” dels centres sent responsable de la seva execució i seguiment personal docent, equip directiu i/o orientadors en funció de les diferents càrregues i disponibilitats horàries. En aquest protocol s'aborda la prevenció, la detecció, la gestió del cas i la consegüent intervenció. En el transcurs de la reunió, s'informà als representants de la Conselleria de la proposta de col·laboració entre l'Oficina de Defensa de Drets del Menor i el COPIB d'un “Programa d'intervenció” al qual hi tenguin accés aquells menors víctimes d'assetjament escolar que, com a conseqüència, hagin d'enfrontar-se a una situació judicial i d'aquells en els quals, malgrat la intervenció duta a terme des del centre, se segueixi valorant un grau de sofriment significatiu que interfereixi en la seva adequada adaptació personal, acadèmica i/o social. Enllac a l'Institut per a la Convivència i l'èxit escolar (Convivèxit).