El vocal de Psicologia Clínica i de la Salut, Xavier Revert, va assistir el passat 16 d'octubre, via streaming, a la trobada "La veu dels pacients en les decisions sanitàries: nous espais de participació i influència", organitzat per la Plataforma d'Organitzacions de Pacients (POP). Durant la trobada es va anunciar la creació de la Mesa d'Organitzacions de Pacients del Ministeri de Sanitat i es va abordar la probable aprovació de la Llei d'Organitzacions de Pacients després de la celebració de les eleccions, atès que existia un consens previ entre els diferents grups parlamentaris.
En l'acte varen participar el secretari d'Estat de Sanitat, Javier Padilla; la presidenta de la Confederació de Crohn i Colitis Ulcerosa, Lucía Expósito; el president de CardioAlianza, Tomás Fajardo; el president de la Federació Espanyola de Diabetis, Juantxo Remón; i la presidenta de la POP, Carina Escobar.
Un altre dels temes tractats en la trobada va ser l'ús dels PROMS i PREMS, que facilita la transició del sistema sanitari cap a un model centrat en la persona i en el valor real que aquesta percep en relació amb les intervencions i tractaments. Els PROMS ( Patient-Reported Outcome Measures o Mesures de resultats comunicats per la persona atesa) i els PREM (Patient-Reported Experience Measures o Mesures d'experiència assistencial) permeten mesurar l'impacte directe en la vida de les persones dels tractaments més enllà de les mesures clíniques habituals. Aquests nous indicadors redefineixen el que s'entén per resultats satisfactoris en salut i permeten conèixer la qualitat relacional de l'atenció rebuda en els serveis sanitaris. Són instruments útils per a operativizar el canvi de l'atenció sanitària cap al model integral centrat en la persona.
Cal destacar que la Plataforma d'Organitzacions de Pacients (POP) agrupa actualment 2.040 associacions, 63.488 voluntaris, 13.158 treballadors i un total d'1.147.358 associats. Els seus objectius són incidir en les polítiques sanitàries i socials, fomentar la formació i crear espais de debat amb tots els agents d'interès del Sistema Nacional de Salut (SNS), a més d'aportar informació sobre les experiències i necessitats dels pacients que redunda en la recerca sanitària espanyola.
Les persones interessades poden consultar més informació al següent enllaç:
Sanidad anuncia la constitución de la Mesa de Pacientes este mes de octubre