El COPIB i la Conselleria d'Educació signen un conveni de col·laboració per a oferir suport psicològic a l'alumnat amb protocol de risc autolític activat

Publicat el 29 de Novembre de 2022
El COPIB i la Conselleria d'Educació signen un conveni de col·laboració per a oferir suport psicològic a l'alumnat amb protocol de risc autolític activat

El degà del COPIB, Javier Torres, i el conseller d'Educació i Formació Professional, Martí March, varen signar el passat 18 de novembre un conveni de col·laboració per a posar en marxa un Programa d'Intervenció Psicològica per a alumnes amb protocol de risc autolític activat. A l'acte protocol·lari de la signatura del conveni varen assistir també Aina Amengual i Catherine Adrover, directora i assessora, respectivament, de l'Institut per a la Convivència i l'Èxit Educatiu (Convivèxit), i Joan Antoni Sancho, membre de la Junta de Govern del COPIB.

Tal com recull el conveni, el nou programa té la finalitat d'oferir una ajuda i acompanyament psicològic a l'alumnat en risc de comportament autolític i a la seva família, amb la finalitat d'afavorir el benestar emocional dels/de les menors i adolescents més vulnerables. Aquesta iniciativa s'integra en el protocol d'actuació en cas de risc autolític que s'aplica des de març de 2021 en els centres educatius de les Illes Balears, per a prevenir els intents de suïcidi i autolesions en l'àmbit educatiu.

Després de la signatura de l'acord, el degà Javier Torres va assegurar que el COPIB està molt sensibilitzat amb aquesta problemàtica ja que “s'ha detectat un increment de consultes sobre aquesta matèria i quan des de Convivèxit se'ns va proposar col·laborar consideràrem un encert la idea ja que permet contribuir amb una resposta ràpida a disminuir el sofriment i el malestar emocional dels joves amb el risc de comportament autolític. Pensam que aquest programa completa el treball que es realitza per a promoure el benestar emocional de l'alumnat a les Illes.

Per part seva, el conseller Martí March va destacar el paper dels centres educatius com a espais on poden realitzar-se intervencions que millorin aspectes que van més enllà dels purament pedagògics com els relacionats amb el benestar emocional. “Aquests/es alumnes amb un protocol autolític obert podran comptar amb l'assessorament i el suport psicològic que aportaran els/les professionals de la psicologia del COPIB”.