El COPIB participa en la reunió de l'Àrea de Noves Tecnologies Aplicades a la Psicologia del COP

Publicat el 20 de Febrer de 2023
El COPIB participa en la reunió de l'Àrea de Noves Tecnologies Aplicades a la Psicologia del COP

Joan Antoni Sancho, membre de la Junta de Govern del COPIB i responsable de l'Àrea de Noves Tecnologies Aplicades a la Psicologia (NT), va assistir els passats 10 i 11 de febrer a la reunió de l'àrea convocada pel COP a la seva seu de Madrid. La trobada va comptar amb representació dels vocals homòlegs dels diferents col·legis professionals de les comunitats autònomes. Rosa Ramos, vicesecretària de la Junta de Govern del Consell, va intervenir en la reunió, que va coordinar i dirigir Ramón Soto, coordinador de NT del Col·legi Oficial de Psicologia de Cantàbria.

Després de la lectura i aprovació de l'acta de la sessió anterior, les persones assistents es varen bolcar a treballar en el punt que centrava l'ordre del dia: l'anàlisi i revisió de la Guía básica para el uso de las tecnologías para profesionales de la Psicología.

El document, que s'està elaborant des de l'àrea, s'adreça fonamentalment a les/als psicòlegs i pretén ser un text d'ajuda i formació sobre aspectes relacionats amb les noves tecnologies que afecten la professió. Entre d'altres, la guia inclou els següents capítols: Breu història d'internet i sistemes operatius; Ciberseguretat, privacitat i identitat digital; Eines bàsiques d' internet: navegadors i fòrums, correu electrònic, blocs i compres per internet; Gestió de xarxes socials; Recerca de contingut científic: Avaluació psicològica; Telepsicologia; i Normes ètiques i deontològiques en l'ús de les tecnologies aplicades a la Psicologia, etcètera.

En la reunió es va establir el calendari d'actuacions necessàries per a completar la guia, per tal de presentar el document abans de l'estiu perquè se'n pugui fer difusió a tots els COP.

Durant la connexió telemàtica amb Rosa Ramos, les persones assistents varen plantejar diferents propostes i objectius d'àrea per treballar en un futur immediat, com la intel·ligència artificial (un camp en expansió que pot afectar directament les/els professionals de la psicologia); el disseny d'activitats formatives sobre aspectes relacionats amb les necessitats d'actualització;i la centralització de tota la informació de l'àrea, dedicant-li un apartat a la pàgina web del Consell.