​El degà del COPIB participa en la primera trobada d'Educació amb els 79 professionals de la psicologia que treballaran aquest curs en centres de Balears

Publicat el 22 de Setembre de 2025
​El degà del COPIB participa en la primera trobada d'Educació amb els 79 professionals de la psicologia que treballaran aquest curs en centres de Balears

El degà del COPIB, Javier Torres, va assistir el dilluns 15 de setembre a la primera trobada celebrada a la Conselleria d'Educació i Universitats amb els/les psicòlegs/ogues generals sanitaris de l'àmbit educatiu que s'han incorporat als centres Balears en aquest inici del curs, per donar resposta a les necessitats psicològiques de la comunitat educativa.

Per a aquest curs 2025-2026, el servei s'ha ampliat amb tres professionals més, arribant a un total de 79 psicòlegs: 43 en centres públics i 36 en centres concertats.

Durant la trobada, el conseller Antoni Vera va animar els/les psicòlegs/ogues a seguir treballant pel benestar psicològic de l'alumnat. Vera va valorar molt positivament la implantació d'aquesta figura als centres de Secundària, Formació Professional i Educació Especial de les Illes Balears, destacant que el benestar de l'alumnat és fonamental per assolir les seves fites educatives.

Els/les psicòlegs/ogues generals sanitaris/àries, coordinats per Convivèxit, varen dur a terme una intensa tasca durant el curs 2024-2025, amb 5.851 intervencions individuals: 3.519 amb alumnat i 814 amb famílies. L'edat mitjana d'atenció va ser de 14 anys, amb més incidència en segon d'ESO.

El 76,19% dels casos varen mostrar millora després de la intervenció, i les famílies varen valorar el servei amb un 4,2 sobre 5. Els principals motius de consulta varen ser l'ansietat, les problemàtiques familiars i les dificultats relacionals.

Quant a la coordinació amb serveis externs, es varen derivar 358 casos a Atenció Primària, 507 casos varen ser coordinats amb serveis de salut mental, i es varen registrar 1.148 derivacions o coordinacions amb altres serveis, la qual cosa evidencia la importància del treball en xarxa per a garantir una atenció integral.

En l'àmbit grupal, es varen realitzar 1.486 intervencions, que varen assolir 19.878 persones (alumnat, famílies i professorat).

Durant el curs 2024-2025, des de Convivèxit, es varen organitzar nou reunions de coordinació i seguiment amb els/les psicòlegs/ogues per acompanyar, formar i assessorar els/les professionals. Paral·lelament, es varen celebrar cinc reunions tècniques amb la Conselleria de Salut, concretament amb la Direcció General de Salut Mental, i el Col·legi Oficial de Psicologia de les Illes Balears (COPIB).

Les valoracions generals obtingudes reflecteixen un alt nivell de satisfacció amb la figura del psicòleg educatiu i amb el suport de Convivèxit.

A més, una enquesta amb 12.026 respostes de docents, alumnat i famílies mostra una valoració mitjana de 4,07 sobre 5. Les preocupacions principals giren al voltant de l'ansietat, l'estrès, l'autoestima, les addiccions a les tecnologies i l'assetjament escolar, reforçant la necessitat d'una intervenció psicològica estructurada dins dels centres.

Aquestes dades avalen la figura del/de la psicòleg/oga general sanitari/ària, que es consolida com un recurs essencial per garantir el benestar psicològic de l'alumnat. Per aquest motiu, la Conselleria d'Educació i Universitats s'ha compromès a continuar treballant per reforçar, estabilitzar i ampliar aquest servei, amb l'objectiu de donar resposta a les necessitats reals de la comunitat educativa.