EL COPIB va ser una de les entitats que va participar el passat 10 de febrer, en la reunió del Consell d'Àrea Model de Ciutat de l’Ajuntament de Palma, presidit per la regidora de Model de Ciutat, Habitatge Digne i Sostenibilitat, Neus Truyol. En representació de la Junta de Govern del Col·legi i com a assessor va assistir Joan Antoni Sancho, al costat de representants de la regidoria (el coordinador gerent d'Habitatge, el director general d'Urbanisme i el director general d'Habitatge), membres de tots els grups municipals del ple, així com representants d'altres organismes i institucions que formen part del Consell: Associació de Joves Arquitectes (JAM), ARCA, Fundación Gadeso, Col·legi Oficial d’Arquitectes de les Illes Balears (COAB), Cercle d'Economia, Obra cultural Balear (OCB), Associacions de veïnats, Grup Ornitològic Balear (GOB), Fundació Ateneu Pere Mascaró i Palma XXI.
L'objectiu principal de la trobada era presentar a totes les persones assistents l'esborrany del document «Política municipal d'Habitatge, per un model de ciutat», redactat en el si de la Comissió d'Habitatge i exposat pel representant de Palma XXI Jaume Garau, amb l'objectiu que totes les entitats puguin fer les seves aportacions abans del 10 de març per a redactar el document definitiu que es presentarà per a la seva aprovació.
Així mateix, Maria Lluïsa Dubón, presidenta de Palma XXI, va presentar un primer esborrany de document en matèria de mobilitat perquè la Comissió de Mobilitat, constituïda en la mateixa reunió, pugui analitzar la situació i realitzar propostes de millora.
Finalment, durant la trobada es va traslladar a les persones presents informació relativa al programa del «Cicle Humanització de la Ciutat» que, entre altres activitats, inclourà una conferència centrada en Son Busquets i impartida per Salvador Rueda, que se celebrarà el dijous 20 de febrer, a les 19 h, amb la col·laboració del COAIB.