El COPIB, present a la reunió extraordinària del Centre de Comandament Operatiu Integrat (CECOPI)

El COPIB, present a la reunió extraordinària del Centre de Comandament Operatiu Integrat (CECOPI)

La vocal de Psicologia d'Emergències i coordinadora del GIPEC IB, Antònia Ramis, va assistir en representació del Col·legi a la reunió extraordinària del Centre de Comandament Operatiu Integrat (CECOPI) que va tenir lloc el dijous 8 d'octubre. La trobada convocada per la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització del Govern de les Illes Balears va reunir a la seu de l’EBAP i a través de la plataforma zoom a representants de les principals institucions de les Illes i cossos i forces de seguretat, amb l'objectiu de traslladar la importància de la col·laboració, coordinació i cooperació entre tots els agents en el seguiment, detecció i control de l'expansió del SARS-CoV2 en el territori de la comunitat autònoma.

Entre d’altres, en la reunió varen participar la consellera d'Administracions Públiques i Modernització, Isabel Castro, i la seva homòloga en Salut, Patricia Gómez; la delegada del Govern a Balears, Aina Calvo; representants dels consells insulars, Ajuntament de Palma, Direcció General d'Emergències, Policia Nacional, Guàrdia Civil i entitats i agents relacionats amb la Salut Pública de les Illes.

Després que la consellera de Salut, Patricia Gómez, fes un petit resum sobre la situació en la qual es trobaven les Illes en aquest moment, els responsables del Pla Territorial de Protecció Civil de Balears (Pla TERBAL) varen informar sobre les actuacions que s'han duit a terme i s'estan realitzant en el marc d'aquest pla per a coordinar la seguretat sanitària en el territori de la comunitat autònoma.

Entre les iniciatives més importants destaca la creació d'un Grup de Treball d'Emergències que treballa per zones supervisant i detectant les principals necessitats de l'àrea quan es detecta un o diversos focus. L'objectiu del grup és controlar i frenar l'expansió del virus cap a altres zones. Fins avui s'havien realitzat 705 inspeccions per zones en col·laboració amb Policia Nacional i Policia Local.