‘Com gestionar el dol en els centres educatius’ és un dels cursos amb els quals el Col·legi Oficial de Psicologia de les Illes, COPIB, reprèn el mes vinent d'octubre el seu Pla de Formació 2020, després que les actuals circumstàncies hagin obligat a reconvertir les accions formatives previstes per a l'últim trimestre al format digital. El curs impartit per Pablo Rodríguez (B-02736), psicooncòleg de l’AECC, psicòleg d'emergències i expert en el tractament del dol, tendrà lloc el pròxim 24 d'octubre i ja està obert el termini de matriculació al web del Col·legi (www.copib.es).
L'impacte emocional que produeix la pèrdua d'un company, d'un professor o d'un familiar en un estudiant interfereix no sols en el seu comportament, sinó en la vida del centre educatiu a diferents nivells. La formació organitzada pel COPIB persegueix dos objectius principals. D'una banda, el programa que es desenvoluparà preveu proporcionar a les persones que assisteixin coneixements específics que els permetin identificar la simptomatologia del dol en funció del moment evolutiu en el qual es trobi immersa la persona afectada, sempre en el context del centre educatiu. D'altra banda, pretén afavorir l'aprenentatge de pautes, tècniques i estratègies que permetin als professionals de la Psicologia ajudar a gestionar el dol dels alumnes en els centres educatius, tenint en compte el grup d'edat al qual pertanyen (nins, adolescents, adults), les circumstàncies personals i de l'entorn en el qual es mouen per a acompanyar a la persona que està vivint una situació d'aquestes característiques i oferir-li les eines necessàries que li permetin superar la pèrdua que està sentint.
Amb aquesta finalitat, el docent Pablo Rodríguez desenvoluparà un programa teoricopràctic de cinc hores de durada, que abordarà primer conceptes més teòrics i generals sobre el procés del dol i els tipus de dol (normal, complicat), per a aprofundir després en qüestions més específiques com la simptomatologia en menors; analitzarà les reaccions familiars davant la mort i la pèrdua; reflexionarà sobre què succeeix habitualment en el dol en el context educatiu, i oferirà pautes sobre la gestió del dol a l'aula i amb els pares, entre d’altres qüestions.
A causa de la situació d'excepcionalitat sorgida amb motiu del coronavirus COVID-19, la Junta de Govern del COPIB va prendre la decisió de reconvertir a la modalitat online l'últim trimestre del pla de formació 2020 amb l'objectiu de continuar afavorint l'aprenentatge continu i l'actualització de coneixements del col·lectiu professional de la Psicologia a les Illes Balears.
Les persones interessades poden consultar al web del Col·legi la informació relativa a aquesta formació, així com la de la resta de cursos que es desenvoluparan fins a final de l'any, complint amb els paràmetres d'excel·lència i rigorositat de les formacions que ofereix el COPIB.