La formació del COPIB amb Olga Barroso facilita a una vintena de professionals eines i estratègies per a intervenir amb adolescents que pateixen violència de gènere

Publicat el 31 de Març de 2022

Prop d'una vintena de professionals de la psicologia es varen formar el passat 25 i 26 de març en ‘Tècniques d'intervenció amb adolescents que pateixen violència de gènere en les primeres relacions de parella’. El curs organitzat per la Vocalia d'Igualtat i Gènere del COPIB va comptar com a ponent amb Olga Barroso, experta en violència de gènere, trauma i aferrament, per a donar a conèixer a les persones participants estratègies i eines pràctiques per a realitzar una intervenció psicològica que permeti eliminar la simptomatologia derivada de la violència en els/les menors víctimes.

Entre els principals temes que es varen abordar durant la formació, Olga Barroso va parlar sobre l'afectació de patir violència de gènere per a un/a adolescent i la naturalesa i els elements principals de la violència de gènere en parelles joves, abans de revisar el model d'intervenció recomanat per a adolescents que han sofert violència de gènere en les seves primeres relacions afectives significatives.

Amb posterioritat es varen desenvolupar tècniques i estratègies terapèutiques per a realitzar la intervenció psicològica amb adolescents que han sofert violència de gènere: des de l'exteriorització de les vivències traumàtiques amb l'agressor, passant per la presa de consciència de la situació i la integració resilient de la violència de gènere.

Finalment, es varen abordar tècniques per a la reconstrucció de la identitat de l'adolescent i tècniques per a la prevenció del retorn a la relació violenta, la gestió del dol i de les enyorances.

En finalitzar el curs, les persones participants varen valorar de forma molt positiva el caràcter pràctic de la formació, facilitant eines i estratègies de fàcil incorporació a la praxi diària dels/de les professionals de la Psicologia. D'igual manera, varen considerar que els coneixements i el control de la matèria desplegats per la ponent -tant a nivell teòric com pràctic- varen ser excepcionals i que el seu caràcter pròxim va facilitar molt la dinàmica de l'activitat, la participació, l'intercanvi d'experiències i l'aprenentatge.