In memoriam: Guillermo Morales

Publicat el 10 de Desembre de 2025
In memoriam: Guillermo Morales

Foto: R.B. / Font: Última Hora

Fa uns dies vam rebre la trista notícia de la mort del nostre estimat psicòleg col·legiat Guillermo Morales. La seva trajectòria ha estat marcada per una activitat dilatada en diferents àrees del coneixement d'una disciplina: la Psicologia. L'aplicació de la hipnosi, l'estrès posttraumàtic, les emergències i la intervenció psicoterapèutica han estat les seves senyes d'identitat.

Ha estat un professional que ha aportat molt a la nostra professió ja que va compaginar el seu treball -els darrers anys a l'Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS) com a psicoterapeuta familiar- i compartir els seus coneixements amb col·legues de professió.

Va ser un col·legiat incondicional sempre abanderant la defensa del nostre Col·legi Oficial de Psicologia de les Illes Balears i de la professió, destacant sempre per la seva capacitat per aportar idees innovadores i valuoses des d'una posició d'humilitat.

Persona propera, amable i conciliadora tant a nivell professional i personal que aconseguia que les seves aportacions sempre es tinguessin en compte precisament per la seva solvència contrastada i sentit comú. Fa anys, en una entrevista concedida a Ultima Hora, Guillermo ja anticipava al titular una qüestió molt important: “Procuro cuidar-me, perquè un no pot donar el que no té”. Quanta veritat!!

Seguim, com a professionals de la psicologia, el seu exemple.

Descansa en pau Guillem i gràcies per tot el que has aportat a la nostra professió.

Javier Torres Ailhaud
Degà del Col·legi Oficial de Psicologia de les Illes Balears