Es presenta el nou Pla Estratègic d'Infància i Adolescència 2013-2016

Publicat el 16 de Abril de 2013

Divendres passat, 5 d'abril, el Consell de Ministres va aprovar el II Pla Estratègic d'Infància i Adolescència, la vigència del qual està prevista per al període de 2013 a 2016. El nou Pla incorpora, entre d’altres novetats, la creació d'una Estratègia Nacional de Salut Mental Infanto-Juvenil.

Tal com apareix recollit en la nota de premsa del Ministeri de Sanitat, el Pla pretén garantir la protecció del menor en tots els àmbits, així com augmentar el seu benestar i qualitat de vida. Sota aquesta premissa, s'han establert 125 mesures, que s'articulen entorn de vuit objectius generals, vinculats amb el coneixement de la infància, el suport a les famílies, l'ús de les noves tecnologies, les situacions d'exclusió social, la violència, l'educació, la salut integral i la participació en activitats socials.

Algunes de les mesures incloses en aquest Pla implicaran canvis en la normativa existent, que s'aplicaran a través d'una Llei Orgànica per actualitzar la legislació sobre protecció a la infància. Entre aquests canvis, que afectaran a onze lleis, destaquen les modificacions previstes per al Codi Civil i per a la Llei de Protecció Jurídica del Menor. Així mateix, es pretén que tots els projectes de llei i reglaments incorporin un informe d'impacte en la infància, de la mateixa manera que ja s'ha realitzat en qüestions de gènere.

Finalment, el Pla pretén potenciar la promoció de la participació infantil i la creació d'entorns adequats que afavoreixin un desenvolupament saludable, fomentant el consum responsable, les activitats de voluntariat i l'associacionisme adolescent.

Font: Ministeri de Sanitat